Dijital Girişimcilik Blogu

Dijital Girişimcilik Nedir?

Dijital Girişimcilik Nedir?

0 8

Dijital Girişimcilik dijital ortamlar için hazırlanmış olan projelerin hayata geçirilmesi aşamasında rol alınması anlamına gelmektedir. Sponsor ve sağlayıcının ya da proje yazarının bir araya gelerek projenin ilerletilmesi ve yayılması aşamasında hayati derecede  rol oynamaktadırlar.

Sponsor Kimdir?

Aslına bakarsanız sponsor başlığını iki grupta ele alabiliriz Yatırımcı sponsorlar ve Yayıncı sponsorlar

Bu yazımızda öncelikle Yatırımcı Sponsorlarımızı inceleyeceğiz;

Sponsor bir projenin hayata geçirilmesi aşamasında gereken finans gücünü sağlayan birey ya da kurum anlamını taşımaktadır. Aslına bakarsanız burada sponsorun üzerine düşen fazla bir sorumluluk bulunmamaktadır, sadece finans kısmı ile ilgilenip gerekli maddi gücü sağlamak başlıca görevlerinden biri olduğu söylenebilir. Tabi ki bu aşamalarda sponsorlarında bilgilerinin iletilmesi projelerin kimler tarafından yönetildiği ve kimlerin sorumlu olduğu açısından oldukça önemlidir. Hiçbir sponsor itibarını düşürecek yada itibarını zedeleyecek bir projeye başlamak istemez bu yüzden yatırım yapılacak projeleri oldukça dikkatli olarak incelemeye alırlar.

Sağlayıcı Kimdir?

Sağlayıcı terimini hizmet ya da ürün sağlayıcıları (Tedarikçi) olarak iki grupta ele alabiliriz.

Hizmet Sağlayıcıları

Hizmet sağlayıcıları dijital hizmetlerin temininden yükümlü olan şahıs ya da kurumlardır.

Örnek olarak:

Google Seo hizmetleri,Dijital Pazarlama hizmetleri,Website Düzenleme hizmetleri,Programlama hizmetleri,Sosyal Takipçi hizmetleri,Mobil Uygulama hizmetleri vb. gibi hizmetlerin sağlayıcıları dijital hizmet sağlayıcısı olarak kayıtlara geçerek ortada fiziki bir ürün olmayıp tamamıyla dijital ortamda teslimat yapan sağlayıcılardır.

Ürün Sağlayıcıları (Tedarikçi)

Ürün sağlayıcıları dijital hizmetlerin yanına yine işini dijitale taşıyan fiziki ürün sağlamakla yükümlü olan şahıs ya da kurumlardır.

Örnek olarak:

Ayakkabı satışında fiziki olarak reel ortamda satış yapan bir şahıs mağazası düşünelim işini dijitale taşımak isteyecektir bu kapsamda E-Ticaret platformu oluşturmak ya da herhangi bir E-Ticaret sitesinde mağaza açmak isteyecektir,duruma istinaden bir sponsor ile anlaşıp E-Ticaret sitesini hazırlattırabilir veyahut E-Ticaret platformunda mağazasını açabilme gücünü elde etmek için sponsora ihtiyaç duyacaktır. Ürün sağlayıcıları sağladığı fiziki ürünün satışı üzerinden elde ettiği gelirin belirli bir yüzdelik kısmını sponsoruna transfer etmek ile yükümlüdür.

Dijital Girişimcilik için bir denklem kuracak  olursak:

Yatırımcı Sponsor <İhtiyaç Duyar> Hizmet Sağlayıcısına <İhtiyaç Duyabilir> Ürün Sağlayıcısı

Gelecekteki Paylaşımlarımız İçin Takipte Kalmayı Unutmayınız…

[email protected]

Copyright © 2020 Tüm Hakları Saklıdır

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası