Dijital Girişimcilik Blogu

Dijital Pazarlama Etkenleri

Dijital Pazarlamada Neye Dikkat Edilmelidir?

0 1

Dijital Pazarlama alanında dikkat edilmesi gereken hususların en başında yer alan rakiplerimiz olması ile birlikte hedef kitlemiz dijital pazarlamanın temellerinin atılmasında büyük önem arz etmektedir.

Peki kimdir bu rakipler?

Yapmış olduğunuz veya yapmayı planladığınız projelerinizin öncelikle web üzerindeki geçmişi ve benzer hizmetleri sağlayan sağlayıcıların etkin pazar alanı ve iş yapısı size rakip olması ile beraber idol olarak da değerlendirilebilir.

Neden idol diyoruz?

Rakibinizin doğru ve etkin bir şekilde hareketlerini incelemeniz, adımlarını takip etmeniz sizler için yol gösterici olması ile birlikte projenizin devamlılığını yitirmesine sebebiyet verebilir. Yani buradaki örnek alınması gereken hareketler ile birlikte farklılıklar oluşturmak arasındaki ince çizgiyi korumak gerekir.

İşte biz tam bu aşamada öncelikle rakiplerimizi kapsamlı bir şekilde inceleyecek ve hedef kitlemize doğru işe koyulacağız.

Rakip Firma Nasıl İncelenir?

Maddeler ile aşamaları anlatacak olursak;

  • Firmanın web sayfası ne kadar ilgi çekici (Görünüm ve şablonu)
  • Anlatımda kullandığı dil yapısı (Resmi veyahut diyalog tarzında)
  • Sunduğu hizmetler ve kampanyalar
  • Hizmet alanı (Bulunduğu konum ve çevresindeki m² veyahut ülke ve bölge bazlı inceleme)
  • Kolaylık imkanları (Teslimat süreleri ve basitleştirme yapısı)

5 maddede ele aldığımız rakip firmanın incelenmesinde

  • Firmanın web sayfası ne kadar ilgi çekici olması ne kadar etkiler?

Bir firmanın web sayfası üzerinde şablonları kullanarak basit yapıda bir internet adresi oluşturmuş olması ve tamamı ile siteye gelen ziyaretçilerin aktif olarak kullanabileceği kolaylaştırıcı butonların bulunması, müşterilerden gelen geribildirimler ve ürün satışında veya hizmet satışında kolaylaştırıcı butonlar bulunması, tek tık ile iletişimin sağlanması adına geliştirmeler yapılması ve aktif olarak kullanılması site ziyaretçileri üzerinde büyük bir etki oluşturmakta olup tercih sebebi olarak firmaya yönelme sebeplerinin başındadır. Biz bir girişimci olarak analizimizi yapar iken ilk başta dikkat etmemiz gereken rakip firmanın web sayfası başlıca etkenlerimizdendir. analiz sonucuna göre aksiyon planlaması hazırlanması ve harekete geçmeye hazır olmamız gerekir.

  • Peki anlatımda kullandığı dil yapısı ne kadar etkiler?

Bir ürünün tanıtımını yapan x firması kullanıcılara yönelik yaptığı anlatımda diyalog yapısını kullanması demek, o ürünün sanki iki kişi arasında değerlendirilmesi yapılıyor gibi anımsanmak ile birlikte kullanıcının gözündenmiş gibi bir hava oluşturması da en büyük etkenlerdendir. Tabii ki bu aşamada resmi dil tercihi siz üreticinin kararına kalmış bir durumdur ki bildiğimiz üzere büyük ölçekli (ün yapmış teknoloji firmaları ve hizmet siteleri) resmi dil kullanmaya özen göstermekte olup büyük başarılara adım atmış olmaları oldukça kurumsal yapıları için önem arz etmektedir.

  •  Sunduğu hizmetler ve kampanyalar ne kadar ekiler?

Bu maddede belirttiğimiz kampanyalar ve hizmetler rakip firmanın hizmeti ne kadar kapsamlı olarak sunması ve verilen hizmete bağlı oluşturmuş olduğu kampanyalar kullanıcıya yönelik oluşturulan fırsatları ve indirimleri dijital pazarlamanın en etkin hususlarındandır.

  • Hizmet alanı ne kadar etkiler?

Rakip firmanın konumunun yakınlarında m² bazlı vermiş olduğu hizmet alanı veyahut ülke/bölge kapsamlı olarak çalışması firmanın büyüklüğünü temsil ettiği kadar kullanıcı çözümlerini ve müşteri deneyimini arttırdığı aşikardır. Bu nedenle firmanızın yada hizmetinizin ulaştığı kesim oldukça önem arz etmektedir.

  • Kolaylık imkanları ne kadar etkiler?

Firmanızın yada hizmetinizin veya iletişimin tek tıkla sağlanabilmesi kullanıcılar için büyük önem arz etmesi ile birlikte dijital pazarlamanın temellerini oluşturan etkenlerdendir.

  • Hedef kitle ne kadar etkiler?

Dijital pazarlamanın temellerini oluşturan bir tanıtım için öncelikli olarak hedef kitledir yani var olan hizmetiniz yada ürününüz hangi kullanıcıları kapsamakta ve kimler için üretilmiş bir ürün veya hizmet anlamına gelmektedir. Ürün veya hizmetinizin etkin olduğu alanlardaki etiketler bolca kullanılmalı ve internet sayfanızın belirli kısımlarında dikkat algısını ele geçirmeli ve kullanıcıya neden bu ürünü alması hakkında açıkça bilgiler yer alması gerekmektedir.

Hedef kitle her zaman için doğru benimsenmeli ve empati kurarak kullanıcı gibi düşünmelisiniz,

  • Bu ürünü neden tercih etmeliyim?
  • Bu hizmetin diğer hizmetlerden farkı nedir?
  • Bu hizmet veya ürünü almam bana ne gibi katkılar sağlar?
  • Arkadaşlarıma bu ürünü önermeli miyim?

Buna benzer soruları kendinize yönelterek hedef kitlenizi oluşturabilir ve dijital pazarlamanın temellerini atabilirsiniz.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası