Dijital Girişimcilik Blogu

Dijital Pazarlama Unsurları

Dijital Pazarlamayı Etkileyen Faktörler Nelerdir?

0 1

Dijital Pazarlamanın bir çok farklı yöntemi olması ile birlikte hedef kitleye yapılacak olan tanıtım ve pazarlamanın içeriğinin düzenlenmesi ve kullanıcıya uygun olarak tasarlanması aşamasında tanıtımızı etkileyen başlıca faktörler;

  • Rakip Firmalar
  • Görünüm ve Şablon
  • Arama Motoru Optimizasyonu
  • Etiketler
  • Kullanım Kolaylığı

Rakip firmaların dijital pazarlama unsurları arasında yer almasının başlıca sebepleri etkin dijital pazarlama alanında rekabetin oluşması ve aynı hizmeti sağlayan birden fazla firmanın aktif rol oynaması rekabeti arttırdığı gibi dijital pazarlama unsurlarında büyük bir önemi mevcuttur.

Rakip firmaların önüne geçebilmek adına maddelerce ayrılmış etkenler Dijital Pazarlama Etkenleri adlı yazımızda paylaşmıştık. Bu yüzden bu konuyu şimdilik es geçiyorum.

Görünüm ve Şablon dijital pazarlama unsurları arasında yer almasının başlıca sebebi ise sizlerin pazarlama aşamasında kullandığınız tanıtım görselinin yada sayfasının (banner, resim, tam sayfa tanıtım, tanıtım adresi, formlar) ilgi çekiciliğine bağlı olarak değişiklik göstermesi ile birlikte kullanıcının sade hoş ve kaliteli içeriklerden mi? yoksa günümüz çağına uygun grafikler ile düzenlenmesi mi? tercih sebebi olduğu gibi analizlerin doğru ve etkin yapılmasında büyük role sahip olmasıdır.

Arama Motoru Optimizasyonu dijital pazarlama unsurları arasında yer almasının başlıca sebebi ise pazarlama aşamasında kullanıcıların herhangi  bir arama motoru (google, yandex, bing vb.)üzerinden gerçekleştirmiş olduğu anahtar kelimelerin belirlenerek yoğunluklu olarak tanıtım sayfalarında veya firma rehberlerinde (sitelerinde) anahtar kelimelere yer verilmesi tercih sebebi olduğu gibi analizlerin doğru ve etkin yapılmasında büyük role sahip olmasıdır.

Etiketler dijital pazarlama unsurları arasında yer almasının başlıca sebebi ise Arama Motoru Optimizasyonuna paralel olarak işlev görmesi ile birlikte anahtar kelimelerin kısaltılması ve en sade haliyle tanıtım sayfalarında yer verilmesi tercih sebebi olduğu gibi analizlerin doğru ve etkin yapılmasında büyük role sahip olmasıdır.

Kullanım Kolaylığı dijital pazarlama unsurları arasında yer almasının başlıca sebebi ise kullanıcıların yapmış olduğu geribildirimler sonucunda iyileştirilmelere gidilmesi ve ilk görünümde çözüm olanağını sağlaması tercih sebebi olduğu gibi analizlerin doğru ve etkin yapılmasında büyük role sahip olmasıdır.

Bu kapsamda Dijital Pazarlama Unsurları göz önünde bulundurularak yapılan analizler kullanıcı dikkatini ele geçirmek, rekabet ölçümü ve yapılan hizmet veya satılan ürün üzerinde iyileştirilmelere gidilmesinde katkı göstermektedir diyebiliriz.

Şunu unutmamalıyız ki yapmış olduğumuz her analiz dijital pazarlamanın tabanında farklılıklara bizleri sürüklemelidir. Eğer farklılığa sürüklemiyor ise bu aşamada analizlerimizin etkin ve doğru olmadığının kanıtı olacaktır ve tamamı ile kopyala yapıştır algısını kullanıcılara entegre edecektir. Bu algıyı kırmak tamamı ile doğru ve etkin analizler ile sağlıklı sonuçları doğuracaktır.

 

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası