Dijital Girişimcilik Blogu

Girişimde Reklam Gücünün Önemi

Girişimde Reklam Gücünün Önemi Nedir?

0 14

Reklam gücü ile ilgili kısa bir bilgiyi Girişimi Etkileyen Faktörler Nedir? Yazımızda ele almıştık detaylı incelemesini gelin birlikte yapalım.

Reklam Gücü hem yatırımcıyı hem sağlayıcı etkileyen faktörlerin aslında başında gelmesi ile birlikte Müşteri İlişkileri Merkezini de etkileyen faktörler arasındadır.

Yatırımcıya etkisini açıklayacak olursak;

Bir yatırımcı gibi düşünelim ortaya koyduğunuz bir finans gücünüz mevcut ve bu finans gücüne bağlı olarak ileriye dönük kurguladığınız bazı kazanımlarınızın olduğunu varsayalım gerçekleşmesi aşamasında önceliğimiz sağlayıcımızın gerekli finans gücünü bizden alabiliyor olması ile birlikte reklam giderleri içinde ayrılan bütçenin ayrı bir önemi söz konusudur. Hedefimize giden yolda en önem verdiğimiz noktalar arasında olan Reklam Gücümüz gerekli kitleye ulaşmadığı takdirde planladığımız gelirleri elde edemiyor olmak ile birlikte kâr – zarar oranlarının dengelenmesinde güçlük yaratıyor olacaktır.

Sağlayıcıya etkisini ele aldığımızda ise;

Sağlayıcı gerekli finans gücü ile hizmeti yerine getirebileceğine inanmış bir şekilde ilerlemesi ile birlikte Reklam Gücünün kitlesini belirlemekte rol oynamalıdır. Sağlayıcı sunduğu hizmetin hitap ettiği kitleyi bilmediği takdirde Reklam Gücü için olumsuzluklar oluşturuyor olması ile birlikte hitap edilen kitle yanlış olması veyahut sirkülasyonu sağlayabilecek bir kitle olmadığı takdirde hizmetin yerine sorunsuz olarak getirilmesi olumsuzlukları, tamamı ile çözebileceği anlamına gelmemektedir. Bu durumda belirlenen kitlenin hayati derecede önem kat etmesi sağlayıcılar için ayrı bir iş gücü gerektirdiğini kanıtlamaktadır. Tüm olumsuzluklar sonucunda sağlayıcı yatırımcıya vaat ettiği hizmeti yerine getiremiyor olması ile birlikte tüketim oranlarının düşmesi yatırımcıların ya da yatırımcının sağlayıcı ile anlaşmasını sonlandırmasına bile sebebiyet verebilmektedir.

Müşteri İlişkileri Merkezine etkisine baktığımızda ise;

Omurgadaki kemiklerimizden biri olan Müşteri İlişkileri Merkezleri reklam gücünün çektiği kitleyi yönlendiren onları dinleyen ve çözümler ileten merkez olması ile birlikte sağlıklı olarak hizmetine devam edebilmesi için reklam gücüne ihtiyaç duymaktadır. Reklam gücü olmadığı takdirde var olmayan veyahut planlanandan az olan tüketim oranı Müşteri İlişkileri Merkezi için başlıca bir olumsuzluk olması ile birlikte merkezde ki istihdam oranının azalması bir yana çözüm merkezi olarak bildiğimiz Müşteri İlişkileri Merkezleri hizmetini tam sağlayamayacaktır. Bu kapsamda istihdam oranın azalması sonucunda Müşteri İlişkileri Merkezi’nin gerçekleştirdiği süreçleri ve takip ettiği süreçleri sağlayıcılara devretmesi an meselesi olacaktır.

Reklam Tipleri

Aslına bakarsanız şuan ki yüzyıl üzerinden değerlendirme yaptığımızda iki çeşit mevcuttur;

  • Reel Yaşamda Reklamcılık
  • Dijital Ortamda Reklamcılık

Tabi ki bu çeşitlerde kendi içlerinde dallara ayrılmaktadır.

Dijital Reklamcılık çeşidini Dijital Pazarlama kategorisinde ayrıca ele alıyor olacağız.

Sonraki yazımızda görüşmek üzere esen kalın…

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası