Dijital Girişimcilik Blogu

Reel Dünyada Reklamcılık Nedir?

Reel Yaşamda Reklamcılık Nedir? Nasıl Olmalıdır?

0 21

Reel Yaşamda Reklamcılık Nedir?

Reel Yaşamda Reklamcılık denince aklımıza şöyle bir sokağa yürümeye veyahut bir işimizi halletmeye çıktığımızda etrafta gördüğümüz firmaların ürün yerleştirmeleri bulunan Pano, Tabela gibi araçlar aracılığı ile tüketiciye ulaştırılan tanıtım olarak adlandırabiliriz.

Çeşitleri nelerdir?

  • Açık Hava Reklamcılığı
  • Sponsor Ürünler
  • Kişiler Arası Reklamcılık

Açık Hava Reklamcılığı

Açık Hava Reklamcılığı Nedir? Dediğinizi duyar gibiyim şöyle açıklayalım sokakta yürürken karşınıza çıkan hemen hemen her ürün yerleştirme grubu Açık Hava Reklamcılığını kapsamaktadır.

Örneğin;

  • Binmiş olduğunuz toplu taşıma araçlarının üzerinde bulunan yapıştırmalar
  • Oturduğunuz bir kafede şarjmatiklerin üzerinde veyahut masanıza gelen şekerlerin üzerinde gördüğünüz tanıtımlar
  • Belirli işlek caddelerde karşılaştığınız tabela reklamları

Tamamı ile Açık Hava Reklamcılığı kapsamaktadır.

Sponsor Ürünler

Sponsor Ürünlerden kastımız almış olduğunuz bir ürünün yanında sizlere tanıtım amaçlı verilen promosyon ürünlerden bahsediyoruz evet bu durumda bir pazarlama tekniği olması ile birlikte bir reklamcılık hizmetidir.

Örneğin;

  • Almış olduğunuz şampuanın yanında sizlere promosyon ürünü olarak verilen saç kremi
  • Almış olduğunuz pantolonun yanında sizlere verilen kombini saat gibi

Bu reklamcılık türünde bir marka kendi ürününü ya da satış ortaklığı olan farklı bir ürünü sizlere promosyon olarak hediye ediyor olabilir.

Kişiler Arası Reklamcılık

Aslında bu reklam türü tamamı ile kullanıcılara dayalı olması ile birlikte tamamı ile şansa bırakılmış bir durum olduğunu belirtebiliriz. Bir kişinin bir ürünü kullanması ve deneyimlerini başka bir kişiye aktarması sonucu aktarılan kişinin ürüne yönelmesine Kişiler Arası Reklamcılık denmektedir.

Örneğin;

Sizler bir ürün üreticisi ve satıcısınız ve reklam gücünüz bulunmuyor herhangi bir yatırım yapacak güce de sahip olmadığımızı var sayalım bu kapsamda işimizi tamamı ile harcadığımız emeğe bakarak Kişiler Arası Reklamcılık aracını kullanıyor olacağız.

Tabi ki her bir reklam türünün ayrı bir pazarlama alanı olması ile birlikte ilgi çekiciliği ve hangisinin daha çok satıcıya yönlendirme yaptığı aslına bakarsanız senelerce tartışılmış durumdur ve hala tam netliğe kavuşamamıştır. İşlediğimiz konular sonucunda şu sonuca ulaşabiliriz, sponsorlu ürünler ve açık hava reklamcılığında reklam harcamaları, ürün kalitesi ve reklam kalitesi en gözde tutulması gereken faktörler arasındadır gel gelelim kişiler arası reklamcılıkta, ürün kalitesi en üst düzeyde tutulmasıyla birlikte reklam gideri olmayacağı için reklam kalitesi pek önemli olmayacaktır ki bu aşamalarda ürünün kaliteli olması beraberinde kişilerin birbirine deneyimini anlatması reklam kalitesini belirliyor olacaktır.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası