Dijital Girişimcilik Blogu

Sponsorlar Arasındaki Farklar Nelerdir?

Yayıncı Sponsorlar Kimdir,Yatırımcı Sponsorlar ile arasındaki farklar nelerdir?

0 12

Yatırımcı sponsorları Dijital Girişimcilik Nedir? Yazımızda ele almıştık bu yazımızda yayıncı sponsorlar ile devam edeceğiz.

Öncelikle kimdir bu yayıncı sponsorlar?

Yayıncı sponsorları da kendi içerisinde 2 grupta inceleyebiliriz.

  • Dijital Sağlayıcılar için sponsorlar
  • Ürün Sağlayıcıları için sponsorlar

Dijital Sağlayıcılar için yayıncı sponsorlar kimdir?

Dijital hizmet sağlayıcılarının neredeyse şah damarı diyebileceğimiz yayıncı sponsorları,var olan sağlayıcının web sitesinin veyahut iletişim bilgilerinin yaptığı işi ile birlikte kendine ait müşteri portföyü üzerinde yayınlaması ile yükümlü olan kişiler olarak tanımlayabiliriz.

Peki kimler Dijital Sağlayıcılar için yayıncı sponsoru olabilir?

Dijital Pazarlama durumu ele alındığında önceliğimiz sosyal medya olduğu için tabi ki ilk sırada yer alan

  • Sosyal Mecralarda takipçisi yüksek hesap sahipleri
  • Forum sayfalarında paylaşımları ilgi gören kullanıcılar
  • Yüksek trafiği olan site sahipleri
  • Sağlayıcının verdiği hizmete yönelmiş olan blog sayfası kurucuları
  • Google Adsense uzmanları

Ürün sağlayıcıları için yayıncı sponsorları kimdir?

Ürün sağlayıcıları için satışları açısından bel kemiği olarak nitelendirdiğimiz yayıncı sponsorları,var olan satıcının ürünlerinin gerektiği durumlarda kendisi denemesi sonucunda deneyimlerini paylaştığı ve paylaşım sonucunda tedarikçiye yönlendirmek ile yükümlü olan yayıncı olarak tanımlayabiliriz.

Peki kimler Ürün Sağlayıcıları için yayıncı sponsoru olabilir?

  • Sosyal Mecralarda takipçisi yüksek hesap sahipleri
  • Yüksek trafiği olan site sahipleri
  • Sağlayıcının verdiği hizmete yönelmiş olan blog sayfası kurucuları
  • E-Ticaret platformu sahipleri yada mağazası bulunanlar

Gelelim yayıncı sponsorlar ile yatırımcı sponsorlar arasındaki farklara;

Yayıncı sponsorlar ile yatırımcı sponsorlar arasındaki en önemli farklardan birisi yatırımcı sponsorlar proje için gerekli finans gücünü sağlar iken yayıncı sponsorlar projenin yayınlanmasından gelir elde ederler.

Diğer farklara değinecek olursak;

Yatırımcı Sponsorlar;

  • Teknik kısım ile ilgilenmezler.
  • Projenin değeri yatırımcılar için göze çarpan nitelikte olmalıdır
  • Kâr-Zarar ilişkisi hesaplanmasında rol oynarlar
  • Projenin ilerlemesi,getirisi yatırımcılar için hayati önem taşımaktadır
  • Projenin başarısızlık ile sonuçlanmasını istemezler
  • İleriye dönük düşünürler

Yayıncı Sponsorlar;

  • Yapılacak yayının teknik kısımı ile ilgilenirler (Bazen sağlayıcılar da bu görevi üstlenebilir)
  • Projenin değerini pek önemsemezler sadece yayın kalitesine bakarlar
  • Yapılan yayından tahsil edilecek gelirin biçilmesinde rol oynarlar
  • Projenin ilerlemesinden daha çok yayında kalış süresine önem verirler
  • Projenin yayın kalitesi hayati önem taşımaktadır
  • Yayın bazlı düşünürler

Gelecekteki Paylaşımlarımız İçin Takipte Kalmayı Unutmayınız…

[email protected]

Copyright © 2020 Tüm Hakları Saklıdır

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası